Undervisningsmiljø

Anti-mobbe-politik ved Hedegård Friskole

Undervisningsmiljø

På Hedegård Friskoler arbejder vi kontinuerligt med det gode undervisningsmiljø. Selve arbejdet er en pædagogisk proces, fordi det aktivt inddrager eleverne og deres medansvar.

Undervisningsmiljøet kan til en vis grad planlægges – og planen kan skrives i en undervisningsmiljøplan. Man skal blot huske, at tingene ikke bare går af sig selv, fordi man skriver det ned i en plan. Det kræver målrettet arbejde hver dag med deltagelse af mange forskellige aktører: elever, personale, forældre.

Undervisningsmiljø handler også om stemning, følelse, tryghed mm. Når undervisningsmiljøet skal kortlægges er det derfor vigtigt også, at have disse med.

UVM 2023 PDF Dokument
  • 887682F6-0F59-44BA-B182-C8AE3E7FA3B9.jpeg