Kort om Hedegård Friskole – Fællesskabets skole

Hedegård Friskole har eksisteret siden 1961. Skolen er beliggende 2-3 km vest for Give og fremstår i dag som en skole, der både virker på sit historiske grundlag og med en tidssvarende moderne, pædagogisk tilgang.

På Hedegård Friskole tager vi udgangspunkt i barnet som ”et helt menneske”, og vi driver skolen med forældrenes aktive medvirken. Undervisningen og det pædagogiske virke bærer præg af, at der arbejdes med alle aspekter af barnets udvikling, herunder i høj grad også trivsel og sociale kompetencer. Det er vigtigt, at der er plads til alle, og at det, man lærer, også kan bruges i samarbejdet og i samværet med andre. Skolen bliver dermed til et fælles anliggende for alle involverede. Det er derfor, vi kalder os for ”Fællesskabets skole”. Helt grundlæggende siger vi, at ”Glade børn lærer bedst”, og det forpligter os på værne om det gode læringsmiljø.

Skolen har 0.-8. kl. og tilbyder ikke Folkeskolens afgangsprøve.

Kig dig omkring på hjemmesiden og se, hvad vi byder på.

Måske er vi også et alternativ for jer som forældre og jeres barn. Er du interesseret i at høre nærmere om:

• Skolestart i børnehaveklasse: kontakt os for at blive skrevet op. Det anbefales, at man er i god tid
  • Skoleskifte: kontakt os for en drøftelse af mulighederne
  • IM002005.jpg