Samarbejde med hjemmet om elevens udvikling

Udviklingen af ”det hele barn”

Skolens opgave er løbende at formidle dens vurdering af elevens udvikling til forældrene. Denne vurdering foregår på det faglige område, men også områder som trivsel, sociale færdigheder, sprog, motorik mm medtages. Parterne skal samarbejde aktivt for at fremme barnets udviklingsmuligheder bedst muligt.

Skolen arbejder med elevernes undervisningsmiljø og trivsel på både elev- og klasseniveau. Skolen har desuden en trivselsplan, som følger hele barnets skoleforløb fra 0.-8. klasse, samt en antimobbeplan. Disse kan findes her.

Hedegård Friskole har traditionelt set været en karakterfri skole, og gennem årene har dette været en hel naturlig del af skolens pædagogiske virke. I stedet for et karakterblad, udarbejdes der en personlig udtalelse indeholdende beskrivelse af elevens faglige og personlige udvikling gennem deres skolegang, da vi ønsker at beskrive det hele menneske .

• IM001985.jpg