Trivsel

"Glade børn lærer bedst" - Trivselshjul

”Glade børn lærer bedst”, siger vi på Hedegård friskole og vi betragter det at arbejde med elevernes trivsel og fællesskabet som en helt naturlig del af vores skolehverdag. For at sikre os, at der er en rød tråd igennem dette trivselsarbejde, har vi i denne oversigt - i kort, overskuelig form - samlet et overblik over, hvordan vi på de forskellige klassetrin arbejder med elevernes trivsel.

Du kan downloade og læse vores trivselshjul herunder.

"Hedegård friskole - Trivselshjul" PDF Dokument

Anti-mobbeplan

Udover de fysiske rammer, så handler undervisningsmiljø også om at sikre, at læringen sker i et godt og understøttende miljø, der kan rumme den enkelte og giver plads til forskelligheden. Der skal hersker en grundlæggende respekt for hinanden og trygheden og tilliden skal være væsentlige parametre for succes. Skolen må derfor have en plan for, hvordan den handler, hvis der er elever, som groft tilsidesætter disse menneskelige værdier, vi har besluttet skal være kernen i vores skoledrift (se skolens målsætning i vedtægterne).

Af samme årsag har vi derfor udarbejdet en anti-mobbeplan. Heldigvis bruger vi den kun sjældent.

Planen kan downloades herunder

Anti-mobbeplan og handleplan for vold, udadreagerende adfærd og trusler PDF Dokument
  • IM001997.jpg
  • 27279E3C-5F81-4AF4-9F44-FC0C43E1C0EC.jpeg