Læsning

Læsning gennem hele skoleforløbet

Det at læse er en kompleks færdighed, som består at mange delelementer, som må sættes sammen til et samlet hele i løbet af elevens skoletid.

På Hedegård Friskole har vi udarbejdet en hæfte, hvor vi har beskrevet, hvordan vi arbejder med læsning gennem hele barnets skoletid på Hedegård Friskole.

Den plan og vores "læsesyn" kan du læse om i hæftet "Hedegård Friskole - Læsning og læsesyn". Der er også udarbejdet en pixiudgave, som kort fortæller om det læsesyn vi arbejder ud fra og som særligt fokuserer på "Den første læsning". Hæftet udleveres til alle nye skolehjem, når jeres barn starter i 0.klasse.

Begge hæfter kan downloades nedenfor.

"Hedegård friskole - læsning og læsesyn" PDF Dokument
"Den første læsning" PDF Dokument