Skolestart eller skoleskifte

Skolestart i Før-SFO og børnehaveklasse:

Kontakt os for at blive skrevet op. Det anbefales, at man er i god tid. I november måned året før skolestart vil man blive kontaktet og bedt om at bekræfte sin tilmelding med et depositum.

I forbindelse med optagelsesproceduren beder skolen om tilladelse til at få en overlevering fra børnehave til skole, så før-skolen og indskolingens personale har mulighed for at forberede opstarten bedst muligt.

Skoleskifte

Vi tør godt sige, at Hedegård Friskole er en stor succes, og af denne grund er det en skole med en god og stabil søgning.

Ofte kan man have den opfattelse i lokalområdet, at skolen ikke har plads til flere elever – men det viser sig ikke altid at være rigtigt. På nogle årgange kan vi faktisk godt tage imod flere elever.

Vi vægter dog små, overskuelige klasser. Det er en væsentlig del af skolens værdigrundlag, at alle børn skal ”ses” hver dag – og for barnet og forældrene, der kommer til, skal vi også være det rette skoletilbud.

Vi har derfor et max. på 18 elever i hver klasse. I ganske særlige tilfælde kan vi gøre undtagelser og tage imod elev nr. 19 eller 20, men så er der forhold omkring klassen og det enkelte barn, der gør, at vi dispenserer.

Kontakt os for at høre nærmere og få en drøftelse af mulighederne.

• IM002000.jpg
  • IM001984.jpg