/   2018 - 2019

Sikker på cyklen

Godt på vej - træn i trafikken I en ny kampagne bliver forældre til de yngste skolebørn opfordret og inspireret til at træne trafik med deres skolebarn. Kampagnen for hele Vejle Kommune er netop skudt i gang (april 2019)

Kampagnen "Godt på vej - træn i trafikken" varer i første omgang året ud. Den er rettet mod de yngste skolebørn fra 0. til 3. klasse - og især deres forældre.

For enhver mor og far er det et stort skridt, når barnet første gang skal ud i trafikken alene. Uanset, om turen foregår på fortov, vej eller cykelsti. Kampagnen giver inspiration til, hvordan forældrene kan klæde deres barn på til at begå sig i trafikken. Det er altså mor og far, vi gerne vil give en hjælpende hånd - og derigennem børnene.

Og budskabet er lige ud ad skolevejen: Træn, træn og træn med dit barn i trafikken. Allerhelst under åben himmel og på de steder, hvor barnet på et tidspunkt skal færdes alene.

Kampagnen underbygger Vejle Kommunes Trafiksikkerhedsplan 2018-2020, der har sikker skoletrafik som et stort indsatsområde - med henblik på, at flere børn selv skal transportere sig til skole.

På vejle.dk/trænitrafikken kan forældre finde konkrete tips og tricks til, hvordan de kan træne i trafikken med deres barn. Her finder man også den anbefalede vej til skole, og man kan høre kampagnesangen, som Mølholm Skoles børn har lagt stemmer til.