/   2015 - 2016

Smart-parat-svar

6. klasse har deltaget i landsdækkende læsequiz.

Flot resultat til 6. klasse fra Hedegård Friskole

6. klasse har sammen med klasselærer Mette Engholm deltaget i den landsdækkende læsequiz "Smart Parat Svar" og det endda med et flot resultat i den regionale runde, som foregik onsdag d. 2.12.15 i Vejle.

Quizzen er et samarbejde mellem Kulturstyrelsen, Danmarks børnebiblioteker og TV2 Regional. Formålet med quizzen har været at sætte fokus på læsning og læselyst, og quizzen var en holdkonkurrence med 5 deltagere fra hver klasse, der skulle samarbejde om at finde de rigtige svar.

De kloge elever fra 6. klasse kom i finalen i Vejle, og endte på en samlet 3. plads ud af 12 deltagende skoler. Et flot resultat, vi alle er stolte af!

Fil_000 (3).jpeg